Educació i les TIC
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

Treballar la mort a les aules

2 participantes

Ir abajo

Treballar la mort a les aules Empty Treballar la mort a les aules

Missatge  Educació i les TIC Dt Oct 30, 2012 11:06 pm

Com que aquests dies de tardor és costum celebrar tradicions com la Castanyada o el Halloween, al Facebook d'Educació i les TIC vaig publicar la imatge que teniu a continuació, a fi de proporcionar receptes culinàries originals i creatives!

[Tienes que estar registrado y conectado para ver esa imagen]
Després de la seva publicació vaig rebre el següent missatge d'un usuari:

Abajo todo lo relacionado con la muerte y la destrucción. Cuál es el mensaje que le trasmitimos a nuestros niños??? Fijate bien ....Sembremos la vida....sembremos dignidad...construyamos usando bien la inteligencia y el corazón, no sigamos costumbres que promuevan la desvalorización de la vida
Jo li vaig contestar:

Pst, no olbides que la muerte también se tiene que trabajar con los niños. Aprender de la muerte no es desvalorizar la vida, sino dar conocimientos de ella, porque todo tiene un principio y un final no? ..
Què en penseu? Trobeu que caldria treballar més la mort a les aules o, d'altra banda, és una aspecte que no cal donar gaire importància? Només s'ha de treballar quan ens la trobem ben aprop? Cal deixar de celebrar costums que promoguin la mort?
Educació i les TIC
Educació i les TIC
Admin

Nombre de missatges : 104
Data d'inscripció : 17/10/2012
Edad : 39
Ubicació : Barcelona

http://educacioilestic.blogspot.com

Tornar a dalt Ir abajo

Treballar la mort a les aules Empty Re: Treballar la mort a les aules

Missatge  Fer de Mestres Ds Nov 03, 2012 11:20 pm

La mort en la nostra societat és un tema tabú pels grans i pels petits. Jo no ho comparteixo.
Jo crec que s'ha d'educar per a la mort perquè pertany a la vida i ha de formar part de l’educació emocional familiar i escolar.
És el contacte amb la primera mort pròxima a l’infant (familiars, amics, mascotes, etc.) quan l’experiència familiar i social fa integrar les emocions que, a la nostra cultura, acompanyen la desaparició de l’ésser estimat: tristesa, patiment, plors...
En aquests casos és interessant deixar-los expressar les emocions, oferir-los recursos per a l’elaboració del dol, donar-los el recolzament afectiu necessari i respondre a les preguntes amb naturalitat adaptant les respostes a cada nen o nena.
És possible que el teu lector de facebook, sensible a la dimensió transcendent de la mort de les seves creences, no estigués d'acord amb les actituds que implica la celebració de Halloween.
Una abraçada!
Carme

Fer de Mestres

Nombre de missatges : 31
Data d'inscripció : 22/10/2012

http://ferdemestres.blogspot.com.es/

Tornar a dalt Ir abajo

Tornar a dalt

- Temas similares

 
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum